Azért mert szerettek jöttem a világra, s lettem új fény, csillag, szülők boldogsága.
Szeressetek mindig igaz szeretettel, a kincsetek vagyok, pici kincs, de EMBER.

2010. március 25., csütörtök

Fiú szoba- lány szoba

A hétvégére terveztünk Marci új ágyának beszerzését, de mivel előbb bekövetkezett, amitől tartottam, hogy a délutáni alvás mintájára Marci este sem akar majd a kiságyban aludni, s tegnapelőtt a nagy ágyban aludt éjszaka, kitúrva onnan az apáját, így tegnap megvásároltuk a kinyitható heverőjét. Nagyon örüllt neki, amikor bekerült a szobájába. Délután felhúztam az ágyneműt, s bele is feküdt, hogy ő "alusz". Meggyőztük, hogy majd csak este kell aludni. :-)
Elérkezett az este. Előrébb hoztuk a fürdést, hátha nem lesz balhé, s újra szeretni fogja a fürdést, de nem az időponton múlik, az kiderült. Marci ugyanannyira tiltakozott hétkor, mint fél nyolckor szokott. Majd erre is ki kell valamit találnom...
Lefekvéskor egyenesen bevonult a szobájába (!), s befeküdt az ágyába. Apával nem hittük el, hogy ez ilyen egyszerű... Hát, nem is lett az. Amikor kijöttünk a szobából felpattant, hogy ő is jön. Naneeeeem!
Ezután jött a mindkettőnket megizzasztó harc. Igyekeztem a Suttogóban olvasott módszert alkalmazni, miszerint, amikor feláll, visszafektetem, s mondom: alszunk. Marci foggal-körömmel (utóbbi nyomai látszanak rajtam.) ellenállt, de nem adtam fel. Végig mondogattam, amit a könyvben olvastam: "Nem engedhetek most neki, mert akkor mindig ő fog diktálni... " Nagyon nehéz volt. Óráknak tűnt a tusa, mikor végül megadta magát, s elaludt. Mint utóbb kiderült fél óra volt. Megkértem apát, hogy maradjon vele éjszaka, s ha felülne, felkelne, akkor döntse vissza. Maradtam volna én, de nem tudtam Lizának mikor lesz szüksége tápanyagra.
Liza nagyon jól aludt. Fél 4-kor kelt enni, mindezt úgy, hogy este csak tejpépet evett, mert szegényem elaludt, míg én Marcival hadakoztam, s búcsúszopi elmaradt. Érdekes módon pont amikor szoptattam éjjel, Marci is felébredt, hallottam, mondja "apa", de utána csend lett. (Nagyon össze vannak hangolva.)Végül 6-ig aludt. :-) Igen, ennek én örülök! Jött ki az ajtón, mert az őr, kit mellé rendeltem úgy aludt, mint a bunda. Mondta is Marci: "Apa aaaaaszik". Miután felkelt a lusta szolga, azt mondta 2-3X ült fel Marci az éjjel, így belátta, hogy jó, hogy ott volt, mert ha nincs ott, s felkel az őrizetes, nagy hiszti árán tudtuk volna újra visszacipelni. A könyv szerint pár hétig így kell csinálni, majd ahogy elkezd bízni a gyerek bennünk, hogy minden rendben van így, nem fog felébredezni, s akkor lassan egyedül lehet hagyni. Azt olvastam, hogy van olyan gyerek, aki egymás után 100szor is felállt. Én nem számoltam, de annyi biztos nem volt, így nagyon reménykedem.
És félreértés ne essék, nem könyvből nevelem a gyerekeket. De olvastam valamit, ami jónak tűnik, s nem vesztek vele semmit sem, ha kipróbálom.
Próba-cseresznye...s türelem tornaterem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése